2012. november 13., kedd

Milyen az a fotókönyv?

Amikor még nem ismertem a scrapbookot, nagyjából ezt is mondhattam (azaz kérdezhettem) volna...merthogy halvány lila gőzöm nem volt. Na jó, annyi mégis, hogy fényképek vannak benne, de itt megállt a tudomány. 2008-ban találkoztam a scrapbookkal, aztán kezdtem valami kis fogalmat alkotni arról, hogy milyen szuper dolgokat lehet készíteni az új hobbymmal...konkrétan kitárult a világ...annyira sokrétű a scrapbook. Egy (azaz egyre több és több) dolgot biztosan készít egy scrapbookos...oldalakat...fantasztikus módja ez az emlékek megőrzésének. De csak a gépen nem lehetnek...úgy kevesen láthatják...ezért érdemes őket fotókönyvekbe rendezve előhívatni. Ez lehet akár egy témáról szóló (amiket nagyrészt csináltam már eddig; szülinap, évforduló, stb...) vagy csak úgy "ahogy esik" módon. De mindenképpen örök emlékként szolgálnak, amit bármikor levehetünk a polcról megnézni, megmutatni. Szinte mindig a CEWE fotókönyv oldaláról rendelem meg a fotókönyveket. Szuper kis szerkesztő programjuk van, és nagyon egyszerűen össze lehet állítani az oldalakat. Ha valakinek nem menne a scrapbookos megoldás, akkor rengeteg sablon közül válogathat ahova csak a fotókat kell beilleszteni.  Sajnos nekem gyakran vesznek el végérvényesen fotóim (pl. tavaly, amikor leégett a gép, vagy amikor drága férjem véletlenül leformázza a vinyót :P), ezért egyre fontosabbak lettek az elkészített oldalaim, mert van, amin olyan fénykép szerepel, amit már nem fogok máshol látni. Mivel a számítógép (nálunk legalábbis) nem a legbiztonságosabb hely, a legjobb könyvbe rendezni az oldalamimat...párat megmutatok, mert ezer és egy éve tettem be ide általam készített oldalt...pedig szoktam ám csinálni. :)  Leggyakrabban videoscrap idején készülnek...A hozzávalókat egyszer kigyűjtöm, ígérem...


















3 megjegyzés:

Lolli írta...

Szia Ilus!

Nagyon szépek!
Szeretnék tanácsot kérni, ha már ilyen járatos vagy a cewe album készítésébe. A tárgyaimról szeretnék egy albumot. a képeket, mekkora formátumban érdemes feltölteni a programba?
Köszönöm!
Lolli

Ilus írta...

Szia!

Attól függ, mekkora könyvet szeretnél készíteni. Én általában a 21X21-es könyveket rendelem azokra nem árt 0,5cm ráhagyás körben, tehát 21,5X21,5cm-es és én 300dpi ben szoktam elkészíteni az oldalakat.
De erről bővebb infót biztosan találsz a cewe fórumon, és ott mások is hozzá tudnak szólni neked, talán jobb ötletet is adnak, mint én :)
Itt meg tudod nézni: http://halado.fotokonyv.hu/
Remélem segítettem :)

Lolli írta...

Köszönöm Ildus!
Már ez is nagy segítség!
Nagyon szép blogod van!
Sok siket kívánok! És jó alkotást!